zondag 4 januari 2009

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Gelukkig 2009!!! De beste wensen voor het nieuwe jaar voor iedereen.

Goede voornemens.
Zo, het nieuwe jaar is begonnen. Tijd van goede voornemens, één ervan: 23 dingen serieus af gaan maken! En een goed begin is het halve werk heb ik altijd geleerd dus bij deze, Cookiemonster doet weer mee. Niet dat ik sinds begin november (jaja, schaam schaam...) niets meer gedaan heb. Regelmatig ervoor gaan zitten, bijlezen van blogs via netvibes, interessante doorlinkjes aangeklikt, filmpjes, foto's en hup, weer een middag om en geen steek verder met mijn eigen 23 dingen. Dan maar in de kerstvakantie dus op de laatste dag ervan de draad weer opgepakt. :-)

Achterstallig onderhoud.
Buiten het zemen van de ramen (wat echt héél ernstig nodig was, de wereld zag er nadien serieus anders uit!) ben ik in de kerstvakantie nergens echt aan toe gekomen. Ja, wel aan uitslapen, relaxed aan doen, leuke afspraken met familie en vrienden, paardrijden, winkelen en dat soort fijne zaken van het leven maar niet aan echte taakjes. Dingen die nuttig en nodig zijn. Die van een lijstje afgestreept willen worden (hoewel sommige taakjes bijzonder standvastig op mijn lijstjes blijven staan hahahaha). Het achterstallig onderhoud aan mijn blog is in ieder geval nu afgestreept:
* blogs die ik volg toegevoegd en in mijn eigen blog geplaatst
* hyperlinks in ding 4/5 ingevoerd
* gagdets als RSS feeds en Volgers toegevoegd

Ontdekken
Het meeste hiervan was uiteindelijk best simpel. Zoals de meeste dingen van het leven als je eenmaal weet hoe het werkt. Maar voor dat ik e.e.a. had uitgezocht... Het beste gaat het toch door te klikken en veel te ontdekken, zoek en gij zult vinden! Op de site van 23 dingen vond ik na enig speuren de 10 tips voor Bloggers waar ik de hyperlinktactiek ontdekte. En dankzij een mij doorgestuurde link wist ik al hoe dat in reacties moest. Het toevoegen van de Blogs die ik volg is ff gedoe om URL voor URL in te voeren (knippen/plakken x veel) (of ik heb gemist hoe dat vlotter kan...) maar daarna als gagdet in je blog weer een fluitje van een cent! Dumbo proof.

Goed, de spits is er af, nu aan de slag, de volgende dingen! Tot snel! Beloofd!

2 opmerkingen:

Unknown zei

héééé, Cookiéé!!
There you are again!!!
Doet me deugd...
ik herken 't..dingen die in de vakantie nodig zijn om tot rust te komen, zijn wel zo belangrijk om het nieuwe jaar weer aan te gaan.
We hadden het druk en krijgen 't druk, maar 't is goed dat je je in de tussentijd weer even hebt opgepept..
tot gauw weer...
en ik deel je beste wensen...

Unknown zei

Aaaah! Ik ken dat. Werd al overspannen van de gedachte dat het vakantie werd. Mijn lief had 385 dingen te doen bedacht, ing bijna hyperventileren. Achteraf bezien werd de soep niet zo heet gegeten en hadden we zelfs momenten van rust ;-)

Leuk dat je wee meedoet en een wijs 2009 toegewenst!