zondag 25 januari 2009

# 13 Thuis en Kantoor

Online kantoortoepassingen, dat is een briljante vinding! Door enkele voorlopers in 23 dingen had ik er al kennis mee gemaakt doordat ik als proefkonijn mocht fungeren. Reuze handig, documenten op het internet; overleg over een etentje, even een foto bekijken, overal te vinden als je over een internetverbinding en een google account beschikt. Nou, die heb ik, dus kom maar op!

Recepten
Vond de toepassing zo leuk dat ik er ook thuis mee aan de slag ben gegaan. Met vier vriendinnen hebben we regelmatig meidenavond. De mannen worden dan veelal uitbesteed en wij maken allemaal wat lekkers (voor, hoofd, sla en toe). We hebben dan een heerlijke maaltijd én een reuze gezellige avond. Eén van ons was al eens dapper bezig om bij te houden in een boekje wie wat maakte, vooral als gerechten diepe indruk maakten (altijd dus! ;-)). Vorige week heb ik een google docs voor ons geopend en hoera! alles overzichtelijk bij elkaar. Wie wat wanneer maakte en vooral; het recept. Helemaal leuk en handig.

Kritisch, of niet?
Ondanks deze jubelstemming had ik tot voor zojuist ook nog wat bezwaren. Mijn angst bestond uit het feit dat oudere versies niet meer zichtbaar zouden zijn zodat verloren gaat wat je ooit eerst dacht. Soms wil je dat weer even terugzien. En ik was bang dat je niet goed zou kunnen hoofdredacteuren, soms wil je alleen maar dat iemand wat opmerkingen plaatst. Na het zien van mijn all time favorite Plain English filmpje én het eens goed rondsnuffelen op de 23dingen Google Docs & Spreadsheets echter, ben ik volledig om! Bij revisie worden oude versies bewaard en opmerkingen kunnen gemakkelijk ingevoegd. Briljant dus! Zeker voor iemand die op meerdere vestigingen in de bibliotheek werkt en tot op heden dus steeds van te voren moest verzinnen welke documenten ik naar mezelf ging mailen om er elders mee verder te kunnen. En vervolgens de 16 versies op 5 plaatsen. Allemaal verleden tijd:
Google Docs Rocks!

1 opmerking:

Unknown zei

Hatsjee weer iemand bekeerd!