zondag 25 januari 2009

# 16 You Tube Video




Lang leve de filmpjes en web 2.0.
Zo, dan is dat ook weer duidelijk. Filmpjes vind ik hartstikke leuk. Om te kijken en om ze zelf bijvoorbeeld op vakantie te maken. Grappig voor de herinneringen, door slap geklets als commentaar meestal niet geschikt voor het grote publiek. :-)
Op You Tube staan de leukste, gekste, grappigste en stomste dingen. Eerdere avondjes iets opzoeken heeft vaak geleid tot verdwaald raken in You Tube en associatief van alles te zien. Voor je het weet, zit je weer midden in de jaren tachtig naar allerlei jeugdsentiment te kijken. Van Kinderen Voor Kinderen via Frizzle Sizzle tot de Familie Knots. Maar ook leuk om grappige doorgestuurde filmpjes te bekijken, heb bijvoorbeeld hard gelachen om de verschillen tussen mannen en vrouwen hersenen.




Zelf een filmpje op het internet geplaatst, even een eigen account gemaakt, een close encounter met koeien in de bergen.



Bruikbaar!
Deze toepassing is denk ik heel erg bruikbaar, sowieso. Op de bibliotheekwebsite zou je op deze manier natuurlijk dingen kunnen laten zien van activiteiten die geweest zijn. Maar ook educatieve filmpjes, in de stijl van bijvoorbeeld Plain English (zal ik een fanclub oprichten?) om allerlei zaken aan de orde te stellen zou super zijn. Persoonlijk denk ik dat mensen sneller visueel dan auditief ingesteld zijn, of is dat slechts mijn eigen voorkeur?

3 opmerkingen:

Unknown zei

Viel het mee zo'n filmpje te plaatsen?

avondster zei

En de eindsprint is ingezet :-)

Kan ik me trouwens hierbij aanmelden voor de Plain English fanclub?

LotDes zei

Ja, het filmpje plaatsen was eigenlijk easier dan ik dacht. :-) Even een youtube account aanmaken maar dat kun je makkelijk koppelen aan je google account. En vervolgens gaat het laden vanuit Picasa als appeltje-eitje.

En Avondster, we gaan voor die fanclub! Plain English Rules!