zondag 1 februari 2009

# 23 Evaluatie

ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more

Jawel, hoera en feest: Cookiemonster heeft de eindstreep gehaald!! Met een flinke eindsprint en een zéér druk weekje (handig als je alles een beetje comprimeert ;-)) nu de finish bereikt. En wat heeft dat opgeleverd, die 23 dingen? Welnu:

Plezier en nieuwsgierigheid!
Het belangrijkste dat de 23 dingen cursus mij heeft opgeleverd is plezier en nieuwsgierigheid. Ik heb ontdekt dat het heel erg leuk is om nieuwe dingen te onderzoeken, dat ze veelal heel toegankelijk en toepasbaar zijn én dat het hartstikke leuk is om erover te schrijven! Dat schrijven vormt en stroomlijnt namelijk je gedachten en maakt dat je je mening kunt formuleren. Een nieuwsgierige houding is, denk ik, de kern van de zaak. Om verder te komen moet je nieuwsgierig zijn en alles onderzoeken. Onderzoek alles en behoud het goede.

Ik werd gewezen op een mooi filmpje hierover, maar die kan ik helaas niet meer terugvinden... grrr, 23 dingen help je me? Die meneer die indringend vertelt over curiosity en dat de tv uitzetten het slimste plan is! Met dank aan Hyacinth gevonden:


'curiosity' from Nic Askew on Vimeo.

Gaandeweg verzon ik wel legio andere leuke onderwerpen om over te bloggen. Bijvoorbeeld: spreekwoorden & gezegden, trouwen, paardrijden, leuke plekken waar ik geweest ben (Huis van Aristoteles bijvoorbeeld) etcetera. Wie weet doe ik dat ooit nog eens...

Bibliotheek en 23 dingen
Het belangrijkste en steeds terugkerende item was natuurlijk, wat kan/moet/zal de bibliotheek hiermee? Dat was steeds een lastige. Soms waren simpele en directe toepassingen denkbaar, soms totaal niet. Wellicht was ding 22 wel de allerbelangrijkste, ga met elkaar aan de slag en bedenk hoe je de klant tegemoet wilt treden en onderzoek wat en hoe die klant dat wil. De web 2.0 toepassingen zijn 'slechts' gereedschap in deze! Wat bij de afsluiting ter sprake kwam en zichtbaar werd, is dat er energie is gecreëerd, energie om hiermee aan de slag te gaan. Ik heb vertrouwen in de toekomst wat dat betreft!

En nu verder...
Allereerst een woord van dank aan de begeleiding van de cursus! De waardevolle commentaren van 23 dingen, Hyacinth en Avondster hielpen me steeds verder, de laatsten deden dat ook nog in real life! Dank, jullie zijn geweldig!!!
Dan ga ik nu eerst eens eindelijk Nacht van Inkt uitlezen, Carcassonne spelen met manlief en even uithijgen en bijkomen. Daarna ga ik zeker gebruik maken van alle leuke gadgets die ik geleerd heb, zowel prive als zakelijk. YouTube, RSS feeds, google docs vooral, super handige toepassingen! Ik ga het groepje '23 dingen Bibliotheek Bollenstreek' volgen en wakker houden.

Ik ga nieuwsgierig de wereld rond!

3 opmerkingen:

Unknown zei

Gefeliciteerd Cookie!!
Wat goed om 't nu ook afgerond te hebben.

Ik ben wel niet 23Dingen, maar als je kijkt bij 'Trickythings" bij de reactie van 23Dingen bij Ding 23.
Ik denk dat je dat filmpje bedoelt.

je schetst een helder verhaal..
laten we elkaar scherp houden.

Unknown zei

Fijn dat je zo enthousiast bent. Ik heb je weblog met plezier gelezen. Ik wens je veel succes met het vervolg toe. En hier kun je het filmpje van Seth Godin vinden:

Caroline Heijer zei

Ha Cookiemonster,
Eindelijk kom ik er ook aan toe een deel van je blogs te lezen. Heel herkenbaar. En gefeliciteerd met het eindresultaat...
groetjes,
Caroline